צמיגים הם דבר בטיחותי ברכב ממדרגה ראשונה, הצמיג הינו המומנט הראשון המחבר בין הרכב לכביש, הרבה נהגים בארץ דואגים להחלפת צמיגים בעונת החורף למרות שצריך להחליף צמיגים ברכב בכל ימי השנה.
צמיגים הם דבר בטיחותי ברכב ממדרגה ראשונה, הצמיג הוא המומנט הראשון המחבר בין הרכב לכביש, הרבה נהגים בארץ דואגים להחלפת צמיגים בעונת החורף למרות שצריך להחליף צמיגים ברכב בכל ימי השנה.
הסיכון בחורף בנסיעה בצמיגים פגומים שהם יבשים ויש בהם סדקים או שחוקים, הוא יותר גדול בעונת הקיץ, זה ידוע כי בכבישים רטובים רמת האחיזה בין פני הכביש לצמיג נמוכה מכבישים יבשים.
מה קובע רמת האחיזה בצמיג ?
צמיגים לרכב מיוצרים בכל מיני טכנולוגיות שונות, יש צמיגים שמיוצרים במיוחד לעונת החורף כמו שיש צמיגים לעונת הקיץ, משום שבארץ שלנו ההפרש בין טמפרטורה בין שתי העונות הוא גדול, מייבאים צמיגים שמתאימים לשתי העונות, כמו כן המדדים נקבעים לפי סוג הרכב וביצועים בין הנהגים, היחס בין רמת השחיקה ואחיזה הוא יחס הפוך ככה ,אם רמת השחיקה גבוהה אז האחיזה נמוכה , אפשר לראות בצמיגים מדד השחיקה במילת TREADWEAR, המסקנה היא נהג שצובר ברכבו בשנה 40 אלף קילומטר, לא כמו נהג צובר רק 15 אלף קילומטר, ברכב שנוסע כמו 40.000 בשנה צריך צמיג עם אחוז שחיקה גבוה, כדי למנוע שחיקה מהירה של צמיגים , ולא להחליף צמיגים כל חצי שנה, ונהג שצובר 15.000 קילומטר ברכבו לא כדאי שיתקין צמיגים עם אחוז שחיקה גבוה, כי זה מיותר. עדיף צמיגים עם רמת שחיקה נמוכה . ככה הוא ישפר את האחיזה של הצמיגים בכביש , ואם יתקין צמיגים ברמה שחיקה גבוהה הצמיגים יתייבשו לפני שהם נשחקים.
חשוב לזכור !
צריך להקפיד על בדיקת האוויר בצורה תדירה בצמיגים, וצריך לבצע פעולה זו לפני נסיעה ארוכה ברכב, ולפני שיתחמם האוויר בתוך הצמיג. מומלץ בשעות הבוקר, האוויר בצמיג משתנה בין חום לקור משתנה ½ בי אס אי לכל 10 מעלות צלזיוס בטמפרטורה בתוך ה צמיג. כמות אוויר לא תואמת הוראות יצרן הרכב, פוגעת בצורה חמורה באחיזה והבלימה של הצמיגים, חוץ מהנזק של אורך חיי הצמיגים. אחרי שבודקים אוויר תדאגו להחזיר את המכסה של שיסתום (וינתיל) האוויר בכדי לשמור על מעבר האוויר ולמנוע התייבשות ודליפת האוויר מהצמיג.
עיסא פאיד עובד בחברת המאסטר המתמחה בשיווק צמיגים, גלגלי מגנזיום, מצברים, ואבזרים לרכב www.gantim.com